Schademelding
  • Wij nemen alle benodigde informatie met u door, zoals uw personalia en voertuig- en schadegegevens. Tevens wordt er een kopie van uw kentekenbewijs en groene kaart gemaakt.
  • Eventueel wordt het aanrijdingsformulier samen met u ingevuld.
  • Vervolgens wordt er een afspraak met u gemaakt voor het uitvoeren van de reparatie.
  • Indien het verzekeringswerk is, kunnen wij de financiële afhandeling met de verzekeringsmaatschappijen overnemen, middels een door u ondergetekende akte van cessie, of kunnen wij rechtstreeks factureren aan de maatschappij.
  • Daarna melden wij de schade aan uw verzekeringsmaatschappij en regelen wij, indien nodig, een expert.
  • Er staat altijd vervangend vervoer voor u klaar.
Expertise

Wij bepalen de omvang van de schade door middel van het audatex-systeem. Tevens worden er foto’s van de schade gemaakt en samen met het schaderapport naar de verzekeringsmaatschappij verzonden. In dit rapport worden alle gegevens vastgelegd met betrekking tot het voertuig, de beschadigde onderdelen en de te verrichten werkzaamheden. Deze gegevens worden automatisch verwerkt tot een werkorder.

Demontage

De beschadigde en kapotte onderdelen worden gedemonteerd en vervangen. De te vervangen onderdelen worden daarna afgevoerd.

Plaatwerkerij

Vanaf de demontageafdeling gaat de auto indien nodig op de richtbank waar het carrosseriedeel waar nodig wordt gericht, uitgedeukt en/of vervangen. De carrosserie wordt met behulp van een meetsysteem gecontroleerd.

Voorbewerking

In de voorbewerking worden alle nieuwe en herstelde delen strak en glad gemaakt. Ook worden de laatste voorbereidingen voor het spuiten uitgevoerd. Hierna wordt de auto in de spuitcabine gereden en is deze klaar om te worden gespoten.

Spuiterij

In de geheel stofvrije spuitcabine wordt uw auto gespoten. De originele kleur wordt gemeten door een computer en vervolgens aangemaakt. In de spuitcabine kunnen zowel uw auto als de losse carrosseriedelen tegelijk worden gespoten en wordt de lak op de meest ideale temperatuur gedroogd. Schadelijke invloeden van buitenaf kunnen de gloednieuwe laklaag niet aantasten. Er wordt bij het spuiten gebruikgemaakt van het milieuvriendelijke high-solid en watergedragen lakken. Door een constante ondersteuning van de lakfabrikant en de kleurinformatie van de fabrikanten zijn wij altijd in staat om uw auto in de originele kleur te spuiten.

Montage

Na het plaat- en spuitwerk wordt de auto weer opgebouwd. Onderdelen worden volgens de fabrieksgegevens gemonteerd.
Door de samenwerking met de merkdealers zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwste reparatietechnieken van alle merken auto’s. Er worden dan ook uitsluitend ORIGINELE onderdelen gebruikt om uw auto weer op en top te krijgen.

De auto wordt na de montage weer gecontroleerd. Na deze strenge eindcontrole heeft u vier jaar garantie op de reparatie of nemen wij de fabrieksgarantie over. Op het spuitwerk geven wij zelfs levenslang garantie (zolang de auto op dezelfde naam blijft staan).

Uitlijnen en airco vullen

Wanneer de auto is gerepareerd wordt als laatste, indien nodig, de airco gevuld.
Dit is alleen nodig wanneer de airco door de aanrijding beschadigd is of wanneer de condensor voor de reparatie van de auto verwijderd moest worden.

Vervolgens wordt de auto indien nodig uitgelijnd zodat de wielstanden weer goed staan, conform de fabrieksgegevens.

Wassen

De auto wordt na de reparatie gewassen. Dit gebeurt uitsluitend met topproducten. Het interieur wordt ook schoongemaakt zodat deze klaar is voor de aflevering. Uw auto ziet er weer als nieuw uit; een beter visitekaartje kunt u zich niet wensen.

Aflevering

De auto is nu afleveringsklaar. Wij nemen contact met u op en spreken met u af wanneer u de auto komt ophalen. Bij het ophalen levert u het vervangend vervoer afgetankt in.